Nu ni. Här kommer bilderna på underbara Martina och Sebastian! Vi hade en jättefin och kul kväll tillsammans i Borgvik i juli. Martina, som är väldigt svag för gyllene motljusbilder, hade beställt det perfekta vädret så det kunde inte bli bättre. Så tack Martina!
Sebastian berättade för mig under fotograferingen att han hade velat ställa in den på förmiddagen för det kändes så obekvämt. Och till alla er som känner det, så vill jag bara säga jag fattar. Jag fattar helt och hållet. Jag är precis likadan. Det kommer inte naturligt för mig att stå framför en kamera och vi är ju ofta vana med fotosessioner från barndomen där man ska ställa upp sig och le stelt.
Men det är inte fotograferingar med mig. Jag kommer göra allt i min makt för att ni ska ha en så bra stund som bara möjligt och kommer aldrig pusha er att göra någonting som ni inte är bekväma med. Det ska vara en fin, kul stund tillsammans. Det blir mer en konversation där vi mellan orden gör roliga, fina, rörliga saker. Och i ärlighetens namn, det är bara bilder. Det är så otroligt mycket viktigare för mig att ni haft en bra stund tillsammans än att vi kommer därifrån med underbara bilder. Bilderna är bonusen av kvällen.
Och det kanske låter fel av en fotograf att säga, men tror inte jag behöver förtydliga att jag självklart alltid gör mitt bästa för att ni ska få fina bilder, men stunden är ändå viktigare. Ingen ska behöva vara obekväm eller må dåligt av en fotografering. Så jag försöker alltid läsa av vilka ni är, vad som passar er och vad ni tycker är kul, så anpassar jag mig efter det. Och jag kommunicerar massor! Så jag frågar alltid innan jag hittar på något.
Efter vår fotografering så tackade Sebastian mig för att jag fått honom att känna sig bekväm.
Och det betyder mer än någonting annat för mig.
Tack till Sebastian och Martina för den fina kvällen och att ni är så fina med varandra <3